Witek Witek
1975
BLOG

Rosyjski samolot z 224 pasażerami rozbił się na Synaju

Witek Witek Polityka Obserwuj notkę 67

Półwysep Synajski znajduje się w odległości ok. 300 km od Syrii. Czy katastrofa ma związek z poprzednią moją notką "Syria po 4 tygodniach rosyjskich nalotów" ?
Zdarzyła się w dokładnie miesiąc po otwartym i głośnym wejściu Rosji do wojny przeciw bardziej lub jeszcze bardziej islamistycznych wrogów prezydenta Asada.
Ale jeszcze za wcześnie na dywagacje na temat przyczyn tragedii - ponoć samolot Airbus A-321 (Sharm-el-Sheik - Petersburg) leciał na wysokości 9 km i zniżał się gwałtownie, a pilot prosił o możliwość natychmiastowego lądowania:
Rosyjski samolot z 224 pasażerami rozbił się na Synaju
Rosyjski samolot z 224 pasażerami rozbił się na Synaju

Są plotki o zestrzeleniu / trafieniu przez rakietę plot, ale jakoś wątpliwe mi się to wydaje - na ręczną wyrzutnię za wysoko, na większą typu "Buk" - za małe zniszczenia samolotu, który nie rozpadł się od razu po ewentualnym trafieniu pocisku (jak było z malezyjskim Boeingiem-777 MH-27 zestrzelonym przez pro-rosyjskich separatystów 17.07.2014 nad Donbasem).

Sobotni mglisty poranek i wczesna wiadomość o katastrofie samolotu - czy Państwu też to coś przypomina?

Wszystkim krewnym i przyjaciołom ofiar (w Petersburgu znam bardzo wielu porządnych ludzi - nie daj Bóg!) składam kondolencje.
Tu lista pasażerów - może ktoś przeżył...
Up-date: podobno 4 osoby przeżyły ...  - sprawdzam info...

Full flight history for flight 7K9268
image
http://www.flightradar24.com/data/flights/7k9268/#7d986d3

ModeS - 4CA9BF
Registration - EI-ETJ
Type code - A321
Type Airbus - A321-231
S/N - 0663
Airline - Kolavia (Metrojet)
http://www.jetphotos.net/photo/8112092

P.S. Nie ma roku bez wielkiej katastrofy lotniczej w rosyjskim lotnictwie:
w 2014.10.24 pisałem o wypadku "francuskiego Schroedera" de Margerie "Szef TOTALa zginal w Rosji: w rolach glownych-mgla i pijany"
w 2013.11.27 - "Katastrofa-lotnicza w Kazaniu. znowu-rosja-na-czele"
General Anodiny-obie-drogi-do-sukcesów: MAK i TRANSAERO
 
Napisałem równo 2 lata temu:
"Macierzyńskie uczucie Tatiany Anodiny skutkują śmiercią setek pasażerów rosyjskich linii lotniczych niemal każdego roku. (w 2012 r. „tylko” 57 – spadek w porównaniu z 2011 i 2010)
- Jakie są efekty takiego bezczelnego połączenia funkcji nadzorczej z nieskrywanym wspieraniem jednego uczestnika avia-rynku, którego jest się jedynym i niepodważalnym sędzią? - Od kilku lat Rosja zajmuje pierwsze miejsce na świecie pod względem liczby katastrof lotniczych zarówno w liczbach bezwzględnych jak i statystycznie na liczbę przewiezionych pasażerów.

= Россию признали лидером по числу авиакатастроф в мире. В стране нет контроля за перевозками og.ru/news/2011/12/09/58159.shtml
    Może gdyby uczciwie poprowadzono śledztwo po katastrofie 10.04.10, nie dewastując polskiego wraku, uczciwie odsłuchując WSZYSTKIE czarne skrzynki, W MIĘDZYNARODOWEJ OBSADZIE,
może gdyby uczciwie rozpatrzono katastrofa pod Pietrozavodskiem

(под Петрозаводском разбился самолет Ту-134, после чего Медведев запрещает эксплуатацию Ту-134 до выяснения причины, ему эту тему озвучили лоббисты, которые получают откаты за Airbus и Boeing, которые, надо сказать, нам тоже достаются не в лучшем состоянии. Старье нам продают. И хуже или лучше это старье Ту-134 или Ту-154, ради бога, пусть это выясняют сами авиакомпании. Как может российский президент по надуманному предлогу запрещать эксплуатацию отечественного самолета? Пусть это рынок выяснит.)
    MAK Anodiny odpowiada za bezpieczeństwo lotów nad Rosją.
Od kilku lat (chyba od 2007 r.) Rosja jest liderem w katastrofach lotniczych.
Czy MAK Anodiny nie odpowiada za afrykański poziom bezpieczeństwa lotniczego w mocarstwie kosmicznym?

Jak nie ona, to kto? Jelcyn, Gorbaczow czy Zbig Brzezinski?

WITEK20.11.2013 18:59
Witek
O mnie Witek

  "..kilka Twoich powstańczych tekstów pisanych w sierpniu 2009 i Twoje komentarze i interpretacja faktów w tym opis próby połączenia Starego Miasta z Żoliborzem są niesamowite. Powiem szczerze, że te Twoje teksty, wraz z książką Zbigniewa Sadkowskiego "Honor i Ojczyzna", należały do głównych motywów mojego zainteresowania się szczegółami." ALMANZOR 22.08 ..."notki Witka, które - pisane na dużym poziomie adrenaliny - raczej się chłonie niż czyta." " Prawda o Powstaniu, rozpoznawana na poziomie wydarzeń związanych z poszczególnymi pododdziałami, osobami, czy miejskimi zaułkami ma niespodziewaną moc oczyszczania Pamięci z ideolog. stereotypów i kłamstw. Wszak Historia w gruncie rzeczy składa się z prywatnych historii. Prawda na poziomie Wilanowskiej_1 jest dużo bardziej namacalna i bezdyskusyjna niż na poziomie wielkiej polityki. Spoza Pańskiego tekstu wyłania się ten przedziwny napęd Bohaterów, o których Pan pisze. I nawet ten najgłębszy sens Ofiar, czynionych bez patosu i bez zbędnych górnolotności" JES pod "Dzień chwały największej baonu "Zośka" "350 lat temu Polakom i Ukraińcom zabrakło mądrości, wyrozumiałości, dojrzałości. Od buntu Chmielnickiego rozpoczął się powolny upadek naszego wspólnego państwa. Ukraińcy liczyli że pod berłem carów będzie im lepiej. Taras Szewczenko pisał o Chmielnickim "oj, Bohdanku, nierozumny synu..." Po 350 latach dostaliśmy, my Polacy i Ukraińcy, od losu drugą szansę. Wznieść się ponad wzajemne uprzedzenia, spróbować zrozumieć że historia i geografia dając nam takich a nie innych sąsiadów (Rosję i Niemcy) skazały nas na sojusz, jeżeli chcemy żyć w wolnych i niepodległych krajach. To powrót do naszej wspólnej historii, droga oczywiście ryzykowna na której czyha wiele niebezpieczeństw(...) "Более подлого, низкого, и враждебно настроенного к России и русским человека чем Witek, я в Салоне24 не видел" = "Bardziej podłego, nikczemnego i wrogo nastawionego do Rosji i Rosjan człowieka jak Witek, w Salonie24 nie widziałem" AKSKII 13.2.2013

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka